Letölthetö megvilágosodás

Letölthetö megvilágosodás

posted in: Önismeret | 0

Olyan sokszor halljuk, hogy a meditáció, a tudatos életvezetés, a pozitív megerősítések milyen nagy hatással vannak az életünkre és segítenek kiegyensúlyozottabbá és boldogabbá válnunk. De mégis hogyan kezdjünk hozzá ehhez a sokak által talán túlidealizált, „ezo köntösbe” bújtatott témához és hogyan maradjunk mindeközben normális, hétköznapi emberek? Azt tapasztaltam, hogy a legtöbbeket az tántorít el a tudatossá válás útjának megkezdésében, hogy félnek attól, hogy elveszítik eddigi életüket, a barátaikat, a hétköznapi örömeiket.

„Nem szeretnék ezen túl egész napokat zümmögve tölteni valami kifacsart pózban.” „Ettől vajon még eljárhatok bulizni?” „Ha elkezdek meditálni, akkor nem is ehetek húst?”

Ilyen és ehhez hasonló kérdések kavaroghatnak a Te fejedben is. Szeretnélek biztosítani afelől, hogy bármi, amibe a tudatosodás útján belekezdesz nem fog elvenni az életedtől, csak adni fog hozzá!

Ahhoz, hogy ezt az egész témát kicsit közelebb hozzam, szeretnék megmutatni Neked egy pár nagyon hasznos, praktikus és csinos applikációt. Igen, nem csak az angry birds-re vagy kalóriaszámlálásra lehet használni az okos telefonunkat…

Meditáció – csendes szemlélődés

Kezdjük a meditációval! A meditáció során lecsendesítjük az elménket és engedjük, hogy a gondolatok és érzések felmerüljenek és távozzanak anélkül, hogy elveszítenénk a fókuszt. Ez a csendes elvonulás a Halak csillagjegyhez tartozik. A Halak jegye, ahogy az előző blogbejegyzésben olvashattad, összekapcsolódik a megfoghatatlannal, a nem evilágival. Ha a személyes konzultációnk során megismertek szerint a születési horoszkópod alapján bizonyos bolygók a Halak csillagjegyben álltak a születésed pillanatában, esetleg a 12. házban, akkor a meditáció különösen hasznos lehet számodra, segíthet örömtelin megélni az adott bolygó üzenetét. Ha Neked például a Vénusz áll a Halakban, akkor a meditáció legfontosabb hatása az lehet, hogy közelebb kerülhetsz az érzelmeid elfogadásának útján. Egy Halak Merkúr esetén segíthet lecsillapítani az állandó agyalásod. Ugyanakkor mindannyiunk személyisége visszatükrözi a teljességet, tehát a Halak csillagjegy megjelenik valahol a születési képletedben, így mindenképpen érdemes lehet megismerkedned ezzel a technikával.

Asztologia_Neked_Olvasnivalok_MeditacioAz első app, amit szeretnék mutatni Neked, az a Headspace nevű alkalmazás. Egy igazán csinos, minőségi, átgondolt és könnyen kezelhető segítség ahhoz, hogy megismerd a meditáció világát. Egy tíz napos, ingyenes bevezető szekcióban vicces animációkon keresztül megláthatod, hogy mi is történik az elmédben akkor, amikor megpróbálod elcsendesíteni a gondolataidat. Itt szeretném megjegyezni, hogy semmilyen érdekem nem fűződik az applikációhoz, egyszerűen szeretnék megosztani egy szerintem zseniális dolgot Veled.

„Most talán az jut eszedbe, hogy: Ó, én azt biztos nem birnám, hogy ne gondoljak semmire!” – Meg fogod látni, hogy nem is ez a cél.

3


 

Egyszerűen csak figyelsz és engeded, hogy történjen – ez a Halaktól már jól ismert sodródás, amikor csak egyszerűen megfigyeled a fel-fel merülő gondolataid, érzéseid és engeded őket tovább.


Meditáció – a fókuszáltság művészete

Számomra nagyon fontos felismerés volt, hogy a meditáció során nem kudarc, ha elkalandozunk – igen, volt olyan, amikor elkezdtem magamat hibáztatni azért, mert X hónap meditáció után is elkalandozom. Ez maga a folyamat, amelyben az elkalandozást mindig a fókusz megtalálása követi. Az agyunk is kicsit olyan, mint valamely izomcsoportunk, edzeni kell. A bicepsz izmait fekvőtámasszal tesszük erősebbé. Karhajlítás – nyújtás = elkalandozás – fókusztalálás. Vicces lenne, ha fekvőtámaszozás közben kudarcként élnénk meg a karhajlítás fázisát – ez maga az út, a folyamat a lényeg.

A másik fontos, mindset-beli kérdés, hogy a meditációnak nincs szigorúan, a mi hétköznapi értelmezésünk szerint megszokott célja. Persze, a megvilágosodás, de talán a kezdet kezdetén még ne erre gyúrjunk.    Ha folyamatosan a célra összpontosítunk, elveszítjük magát a folyamatot. A Halak túlidealizálásához tartozik, ha azt gondoljuk, hogy a megvilágosodás elérésével a hatalmas tüzijátékot és mindenki gratulációját bezsebelve, egy fb post után azonnal repülünk is a Mennyországba. Az én elképzelésem szerint az életünk folyamatos célja, hogy egyre tudatosabbá váljunk ebben a földi létezésben, a tapasztalásainkon keresztül kerüljünk közelebb a szeretethez. Ahogy Buddha mondta, az utak utazásra valók, nem uticélnak.

A meditáció során kinyitjuk magunkat az érzelmeinknek, hogy megvizsgáljuk, megtapasztaljuk azokat egy biztonságos helyzetben, felismerjük, hogy az érzelmeink, akár a gondolataink csak érzelmek, vagy gondolatok, azok nem azonosak velünk. Van valami ennél több vagy kevesebb, valami mindezek mögött meghúzódó részünk, aki maga a megfigyelő – ennek a megfigyelői látásmódnak a kialakításában segít a gyakorlás.


De hogyan alkalmazzuk ezt a hétköznapokban?

És hogy hogyan segít ebben a Headspace? Az első tíz nap próbaidőszak (amit ezen a linken tudsz elérni) után még kétszer tíz nap alapozó alkalom segít abban, hogy a meditáció alapjait megtanuljuk. Itt kiválaszthatjuk, hogy tíz, tizenöt vagy húsz percet szeretnénk –e meditációval tölteni naponta. Ezt követően pedig kinyílik előttünk egy különböző témákra felépített meditációs könyvtár. Választhatsz olyan tíz – harminc napos programot, ahol az emberi kapcsolataidon dolgozol, ahol a teljesítményed van fókuszban, ahol a sporttevékenységed folyamatos javításával foglalkozol. Az app emlékeztetőket, inspiráló üzeneteket küld, és folyamatosan számon tartja, hogy hány egymáskövető napon szántál pár percet a tudatosításod fejlesztésére, ami igen motiváló lehet, ha van benned egy kis teljesítménykényszer

Egy pár praktikus tanács, ami számomra segített abban, hogy az életem részévé váljon a meditáció.

  1. Minden nap szánj rá időt! Ha lehet ugyanabban az időszakban, ez segít abban, hogy a meditáció szokássá alakuljon. Ugyanakkor ne ostorozd magad, ha egy nap nem jutott időd az elcsendesedésre, majd holnap találsz rá alkalmat! Törekedj. Ez nem a maraton, nem sietünk sehová és szerintem Szent Péter sem fogja megkérdezni a Mennyország kapujában, hogy hány napot hagytál ki a meditációból
  2. Mondd el! Sokan azért nem kezdik el a meditációt, mert nem tudnak kiszakítani az életükből 15 nyugodt percet, amikor egyedül lehetnek a saját gondolataikkal. Én azt javaslom, mondd el a szeretteidnek, hogy most szeretnél kipróbálni egy új dolgot az életedben. Mivel ez fontos neked, szeretnéd az ő együttműködésüket is kérni. Azért a szeretteid, mert szeretnek, így fontos számukra is, hogy jól legyél. Ez persze járhat azzal, hogy Te picit előbb ébreszted fel magad, baráti vagy családi nyaralásokon kicsit elvonulsz, de hidd el, az a kiegyensúlyozott öröm, amit megtapasztalsz a meditációban mindenki számára örömteli eredmény lesz.
  3. Alkalmazd napközben is! A tudatos jelenlét fejlesztésében fontos, hogy a meditációban megtapasztalt szemlélődő látásmódot kezdd el alkalmazni a hétköznapi életed során is. Tudom, talán ez a legnehezebb, de érdemes néha napközben is megállni, akár csak egy két levegővételre és picit lecsendesedni. Nekem ügyfélmegbeszéléseken is sokszor segít, ha egy picit kivülről rá tudok nézni a helyzetre és meg tudom vizsgálni a gondolataimat, érzéseimet.

Remélem, felkeltettem az érdeklődésedet, légy kíváncsi, próbáld ki, ízlelgesd!

A következő bejegyzésben további hasznos applikációkat és technikákat hozok, amivel a tudatos jelenlétet a hétköznapi életed részévé tudod tenni.

Ha szeretnél közelebb kerülni önmagadhoz és saját magad elfogadásán keresztül boldogabbá válni, itt tudsz jelentkezni személyes konzultációra.

Szeretettel, Dorci

 

Follow Dorci:

Latest posts from

Leave a Reply